Monday, December 23, 2013

INGIN TERBANG JAUH ..


                                                 AKU INGIN TERBANG JAUH...



                             ....بسم الله الرحمن الرحيم
       
                                       السلام عليكم    


Bismillahirrahmanirahhimm ( dengan nama ALLAH yang maha pengasih lagi maha penyanyang ),,pertama tama sekali syukur ke hadrat ilahi dengan limpah kurnianya,,kita masih hidup didunia walaupun sementara sahaja kerana AKHIRAT jualah yg kekal..namun harus kita ingat kerana kita berada didunia ini untuk mencari keredhaan ALLAH..dan perbezaan kita hanyalah KETAQWAAN...*hanyalah peringatan untuk kita semua supaya kita tidak alpa dengan dunia yg fana ini,,hahaha,,*haha,,dah mcm tulis krgan,,tulis full2 shj,,mcm poyo pon ade..kahkahkah..

Tujuan aku buat blog pon tok mengisi masa lapang,,al-maklomlah bosan taktahu nak buat apa,,aku nak kata budak sekolah,,baru saja habis exam saja,,kome jgan salah sgka pulak,,bukan pmr okeh,,bukan juga spm,,tapi STAM..harap2 result cemerlang...risau jugak..tapi kita dah usaha,,hanya tinggal tawakal sahaja,,selain drpd tu,,nak share lah jugak sikit2 ilmu yg ade..manalah tahu,,ALLAH bagi lagi banyak kann,,semoga kita semua diberkati dan dirahmati oleh Allah s.w.t......


*nie adlh shbt dunia akhirat aku.*

sorylah shbat yg lain,,sebab takda gambar kome,,ni lah sahabat aku yg bnyk mbantu,,bg dorongan,,bg semangat kat aku supaya berjaya untok menjadi pendakwah atau kata lain ( da'ie ),,ramai lgii,,cuma dialah kawan aku yg baru melanjutkan pelajaran di al azhar mesir..yg lain semua menunngu aku n kami merancang utk pergi bersama2..(hafizi,,hariz,,usop,,wan,,syed,,ammar,,zul,,farid) semua bnyk mberi kenangan yg manis dan pahit...nanti aku upload pic depa semua..

*bersama senior kat almizan*

caiyook!!sukanya aku tgok depa semua niii..rasa nak terbang kesana saja..tak sabar pon ade,,tp nak buat mcm mana,,Allah tentukan mereka ke mesir dulu..In shaa Allah next year aku sampai sana,,nak buat jugaklah tagline mcm cter "istanbul aku datang"...aku tukar sikit "mesir,,mu tunggu aku datang" haha,,mana tahu bole jadi producer nanti kan..
      *muka kawan2 aku masa hantar kawanku yg bernama anuar*walaupon bukan aku yg ke mesir tp aku nak share ngan semua betapa seronoknya aku,,semoga persahabatan kami kekal hingga akhir hayat..sory kpd pembaca,,mybe agak bosan sebab aku 1st time tulis,,agak cuak + gementar + blur..in shaa allah next time aku akan share yg islamic pulak yee..بَلِّغُوا عَنِّي وَلَوْ آيَةً (sampaikanlah dariku walaupun satu ayat )[HR Al-Bukhari 3/1275 no 3274]..syukran jazilan..maasslamah..

2 comments:

Unknown said...

alhamdulillah. bertambah lagi blogger muslim kita :)

Unknown said...

terimaksih